Unknown
Ciasto Jo-Jo to klasyka. Jest pieczone u mnie w domu odkąd pamiętam. Nie jest trudne, a warte zachodu:) Słodka masa, kruche ciasto i lekko kwaskowate powidło - pycha!
Można spotkać jego wiele odmian, ja tą lubię najbardziej:)
Oby ten weekend natchnął Was do jego upieczenia:)
Składniki:
Ciasto: 45 dag mąki, 20 dag margaryny, 5 dag smalcu, 2 całe jajka, 8 dag miodu, 10 dag cukru pudru, 2 łyżki kwaśnej śmietany, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżeczka sody, 
Masa  grysikowa: 1,5 szkl mleka, 4 łyżki grysiku, 4 łyżki cukru, łyżeczka cukru waniliowego, 
Dodatkowo:  1 kostka masła, 1 słoik powideł śliwkowych (ok 330ml),

Wykonanie:
Ciasto:  Z podanych składników zarobić jednolite ciasto. Podzielić na 4 mniej więcej równe części i każdą piec ok 10-12 min w temp 200 stopni. Pozostawić do ostygnięcia.
Masa grysikowa: Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać kaszkę i gotować przez chwilę ciągle mieszając aż zgęstnieje. Zostawiamy grysik żeby ostygł. Żeby nie powstał kożuch - trzeba co chwilkę mieszać. Gdy będzie zimny, miksujemy masło na puch i dodajemy stopniowo grysik, aż cały będzie połączony z masłem. Gotową masą przekładamy nasze blaty ciast.
Przełożenie: Ciasto- masa grysikowa-ciasto-powidło-ciasto- masa grysikowa-ciasto.
Gotowe Jo-Jo zostawiamy w chłodnym miejscu lub w lodówce ok godzinkę żeby mogło sobie razem ,,dojść" :)

Ciasto było wykonane w klasycznej formie o wymiarach: 25x36cm.


Etykiety: edit post
19 Responses
  1. Marcela Says:

    wiedziałam, że jak tu wejdę to zrobię się strasznie głodna! Pycha!


  2. hmm... ja spotykam się z tym ciastem pierwszy raz! wygląda przepyszne i tak pewnie smakuje :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie!


  3. Lubię takie klasyki :)


  4. Unknown Says:

    Cudowne ciasto, chyba jeszcze w takiej wersji nie jadłam :) przepis zapisuję i zapraszam do siebie :) maxymonium.com


  5. robiłam podobne ciasto, pyszne jest, polecam przepis :)


  6. Unknown Says:

    Uwielbiam to ciasto :) A patrząc na zdjęcia, aż chce się jeść :)


  7. Tereza73 Says:

    Witam. Czy ciasto po upieczeniu jest twarde i dlatego trzeba je robić 2 dni wcześnie? Pytam, bo szukam idealnego przepisu na ciasto miodowe. Pozdrawiam


  8. ela Says:

    cisto po 2 3 dniach jest przepyszne aby bylo dobre w tym samym dniu przeloz je marmoladka z jablek goraca i na stepny placek kremem z goracych orzechow wtedy rozplywa sie w ustach powodzenia


  9. Anonimowy Says:

    nasączam placki zaparzoną czarną kawą


  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

  11. Takie ciasto prezentuje się całkiem fajnie i z pewnością jest smaczne. Ja jednak jestem wielkim zwolennikiem czekolady i wszelkiej maści deserów z jej wykorzystaniem. Dlatego tak chętnie robię desery z przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl oczywiści z czekoladą w roli głównej.


  12. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.


  13. grazyna Says:

    Pięknie wygląda i pewnie tak smakuje!Moja mama na każde święta je robiła i było pyszne teraz już robię ja i wspominam smaki swiateczne😍


  14. Unknown Says:

    Ja to ciasto jem od dziecka. Najlepsze jest jak postoi 2 dni. Robi sie mokre i przepyszne


  15. Unknown Says:

    Tak. Placki sa twarde,to kruche ciasto. Po dwoch dniach jest pyszne


  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

  17. Anonimowy Says:

    Ja go robię z gotowanym serem,jest pyszne


  18. Anonimowy Says:

    Witam ja z jabłkami i masa orzechową


  19. Anonimowy Says:

    Pyszne,ja robię je często. Na placek masę z kaszy i na warstwę kaszy kwasny dżem z czarnej porzeczki lub powidła śliwkowe. Tak przekładam 3 warstwy,na samej górze masa z kaszy i wylewam czekoladę, posypką z wiórków kokosowych, kawałki orzechów i płatki migdałowe. Robię też ciasto w wersji kasza manna pomieszana z kawa rozpuszczalna, wówczas nie dodaje powideł. Jest po prostu przepyszne. Wszyscy bardzo chętnie zjadają do ostatniego okruszka.


Prześlij komentarz