Monika C.

Dziś coś lekkiego i zdrowego. Polecam tym którzy mają lekkie braki witaminowe:)


zdrowe śniadanie


***


Składniki: 50 dag wątróbki drobiowej lub indyczej, 3 jajka, 1 cebula, 3 łyżki majonezu, 3 łyżki ketchupu, sól, pieprz, oliwa, mleko


Wykonanie: Wątróbkę dobrze wymoczyć i opłukać, zalać mlekiem i gotować ok 15 min. Opcjonalnie można ją też udusić na parze. Odcedzić. Zostawić aż ostygnie. Cebulę bardzo drobno pokroić i zeszklić na oliwie. Jajka ugotować, obrać. Wątróbkę i jajka zmielić lub drobno pokroić, dodać pozostałe składniki i dobrze wymieszać. Pyszne na kanapkę z ogórkiem kiszonym.


***


zdrowe śniadanie

Etykiety: edit post
6 Responses
  1. ooo coś dla mnie :) z chęcią wypróbuję jzk tylko przywiozę blender z domu :)


  2. Ooo ciekawy przepis, zrobie mężowi :D


  3. agattekh Says:

    Bardzo lubię wątróbkę, ale pasty nigdy nie robiłam, chętnie się skuszę :-)


  4. wojtek418 Says:

    Ciekawy przepis! Zwłaszcza przydatny przy niedobrze żelaza bo nie ma nic lepszego na braki żelaza niż wątróbka! Tu są jeszcze inne produkty dobre na niedobór żelaza.


  5. wiktorkowa Says:

    dziękuje za linka- przyda się na niedobór:)


  6. Fajny przepis! Przy okazji - bardzo bogate w żelazo są też niektóre przyprawy takie jak kminek czy kurkuma. Można by je dodać do składników tego przepisu :-) Wątróbka to prawdziwa rozkosz dla organizmu kogoś kto ma niedobór żelaza. Dużo żelaza ma też masło sezamowe (aż 20 mg na 100g), a w wątróbce jest jakieś 12mg, ale z mięsa jest najlepiej wchłanialne!


Prześlij komentarz