Unknown

I znów zupa pomyślicie:) Od dawna się zabierałam żeby ją zrobić. Tania i szybka do ugotowania. Jedyna w swoim rodzaju w smaku. Syci choć jest w niej tylko cebula. Można ją zrobić na wiele sposobów, dodając curry, chilli. Wszystko zależy jakie smaki lubimy.


sycąca francuska zupa cebulowa


Składniki: 5-6 cebul, 2 l bulionu drobiowego (lub 1,5 kostki rosołowej), 2 lub 3 ząbki czosnku, 3 łyżki masła, 3 łyżki oliwy z oliwek, 1 szklanka białego wytrawnego wina, tymianek, lubczyk, majeranek, 2 łyżki mąki, 3 łyżki śmietany 12% lub 18%, sól, pieprz, bułki pszenne, ser żółty


Wykonanie: Cebulę obrać, pokroić na pół i pokroić w piórka. Roztopić masło, dodać rozgnieciony czosnek, lekko podsmażyć i wrzucić cebulę. Smażyć aż lekko się zrumieni, podlać oliwą. Mieszać co jakiś czas. Podlać winem i gotować bez przykrycia aż odparuje. Dopiero teraz możemy zalać całość bulionem. Doprawiamy przyprawami. Na niewielkim ogniu gotujemy jeszcze ok 20 min. W osobnej miseczce łączymy mąkę, śmietanę i dolewamy tyle zimnej wody żeby po wymieszaniu i roztarciu grudek miało konsystencję śmietany 12%:) Wlewamy cienkim strumieniem do pyrkającej zupy i zestawiamy z ognia. Bułki kroimy na grube kromki, posypujemy żółtym serem i zapiekamy w piekarniku do lekkiego zrumienienia. Jemy razem z zupą:)


sycąca francuska zupa cebulowa

Etykiety: edit post
9 Responses
  1. mostownica Says:

    I bardzo dobrze, że zupa! Zupy to moja pięta achillesowa, to jak przyjdzie jesień albo po prosto ochota na zupę to będzie jak znalazł :) I do tego te grzanki w tle... mniam! U mnie dziś truskawkowo :)



  2. wiktorkowa Says:

    Może za rzadko je robisz i dlatego Ci się wydaje że to Twoja pięta achillesowa:) u mnie na deser też truskawki:D


  3. u mnie w domu każdy za nią szaleje:) mniam mniam:) piękne zdjęcia:)


  4. judik1119 Says:

    Moja ulubiona!:-)


  5. anetin Says:

    pychota, szczególnie z tymi grzankami z serem, mniam :)


  6. Akurat na sobotę zaplanowałam zupę cebulową, może skorzystam z Twojego przepisu, bo jest świetny :)



  7. Mostownica Says:

    Zrobiłam! pyszna! ale bez wina, bo nie miałam. następna bedzie z winem. Szybka, prosta i smaczna :)


Prześlij komentarz